10 Ağustos 2012 Cuma

Abinin Yeri ile Röportaj - Enes ÖZDEMİR


Twitter'in En iyi RT hesaplarından Abinin Yeri ile çok özel röportaj gerçekleştirdik. Kendisiyle Twitter ve Retweetcilik üzerine konuştuk. 



Öncelikle Sizi Tanıyalım Abinin yeri Kimdir?

Abinin yeri eski ismiyle RTYaparimabi yle başlayan RT serüveninin olgunlaşmış bölümüdür diyebiliriz
Kaliteli, çalıntı olmayan güzel yazarların özellikle küçük takipçili olanların desteklenmesine yönelik oluşturduğum bir profildir.
http://rtyaparimabi.blogspot.com
adresinde tüm içeriği herşeyin başında özetlemiştim doğrusu
Tüm takipçilerin beğenisinin yüksek olabileceği tivitleri keyifle paylaşma noktasıdır abinin yeri
hergelene rtyapmak ve insanları sıkmak bunaltmak istemedim ve istemiyorum
bu nedenle kalite ve herşeyden önemlisi orijinal yazıların görücüye çıktığı çıkması gereken bir "sanal mekandır" diyebiliriz.

Twitter hesabınızı ilk ne zaman açtınız ve neden twitter açma gereği duydunuz?

2 yıldan biraz fazla süre önce açtım o vakitler tiwiter bu kadar popüler değildi ve doğrusu anlayan çok fazla kimse de yoktu. Internet trafiğinde heryerde izi olan biri olarak burada da bir izim olmalı diye açmıştım
Gerçek anlamını ve twitteri RTye başladıktan sonra anladım.

RT İşine nasıl başladınız?

Şunu öncelikle söyleyim bu da bilginde olsun
RT işini yapan ciddi insanların bir araya gelmesi ve kaliteli hizmet sunmaları için bir oluşum hayalim vardı.
Sadece okunası güzel tivitleri servis yapacak ve çıkar ilişkisinden uzak, çalıntıdan uzak, en güzel duygu ve hislerin paylaşım oluşturduğu bir twitter
bu hayalim yanında pirim yapması için  küfürlü tivitleri tercih edenlerinde küfürsüz tivit yazılabileceğini anlamasını istemiştim.
tüm bunları bir araya koyduğunda ortaya profesyonel bir gurup çıkıyordu
Zaman içinde bu kaliteyi onaylayan arkadaşlardan oluşan inanılmaz güzel bir gurubumuz var. Tüm arkadaşlarımı ayrı ayrı seviyorum ve hepsi gayretli kardeşlerim.
Kısacası birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için felsefemiz var.
Bu anlamda ortak kararlarımız ve prensiplerimizle twitterdaki kaliteyi yüksek tutmaya gayret ediyoruz.
Bazı zaman oluyor ki, aramızdaki özel haberleşme hattı twitterdan daha cazip geliyor.
Kendi gurubumuza ait inanılmaz güzel ve detaylı bir RT arşivimiz var.



RT yapıyorsunuz ve sürekli RT yapın talepleri geliyor RT ci olmak nasıl bir şey?

RTci olmak için öncelikle sinirlerinizi aldırmak sonrasında sabır eşiğinizi yükseltmek ve herkese eşit mesafede olmanız gerekiyor
hareket edenler ve kalitesi seviyesi düşük hislerini ifade edenler oluyor
RTci olmak keyifli mi evet keyifli olduğu tarafı var
külfeti de
RTci olmak özetle
bir baharlık sevda olmamalı, takipçilere bir tarz hizmet birimi olmalı böyle bakılmalı diyebilirim.

RT yaparken Nelere Dikkat ediyorsunuz hangi tür tweetleri RT gecmiyorsunuz?
Amacım RT yaptığım tivitleri okuyanları üzmek, kabusa sokmak değil, tamamen neşelendirmek mümkünse yüzünde tebessümler oluşturmaktır. Bu nedenle gelen DM linkler arasında seçici davranıyorum ve genel olarak Facebook ve Sözlükler gibi yerlerden sözleri alıp, kendi sözü gibi gönderenlere kızıyorum.
Bir ara shakespearin yazısını kendi tiviti olduğunu iddia edenler bile oldu o kadar yani
Bunun haricinde kaliteli ve okunası beraberinde okuyana lezzet verebilecek tivitler gözümden kaçmamışsa RT leniyor. Özellikle de vurgulayarak şunu söylüyorum; Sizi tanıtmamı istiyorsanız kendinizden yazdığınız size ait olanı benle lütfen paylaşın ki birbirimizi üzmeyelim arkadaşlar.

RT yapmaktan sıkıldıgınız an oluyor mu ?

Elbette oluyor Genel olarak RTcilerin kırılma noktası 20bin civarında başlıyor
çünkü kalite için sorgulamak ve araştırmak gerekiyor bu da günde ortalama 3 saati alıyıor
bir bu var
birde DMden ileri geri konuşanlara kızıyorum
"Beni neden RTlemiyorsun Dostum.." en alerjik cümlelerden biri mesela
tüm bunlar birarada olunca ve akşamları RT yapmak durumunda olan biri olunca oldukça sıkılıyorum.

Çok iyi bir Takipçi kitleniz var ve Yaptığınız RT ler hemen ön plana çıkıyor ileri dönük planladığınız bir projeniz var mı?


 RT hesabı açıp fenomen olma hevesinde olanlar gibi bir RT hesabı hiç düşünmedim
böyle başladık böyle gidiyor, hedefim ve başlangıç projem 100bin takipçiyi görmekti.
Buna da takipçilerimin desteği ile hızla yaklaşıyıorum

Kaliteden ve prensiplerden ödün vermeden, disiplinize olarak bu hizmete devam etmek
özellikle günlük 18.00-19:00 arası kendini tanıtmak isteyen yeni yazarlara tanıdığım imkanın devam etmesini planlıyorum
Bunun dışında ayrı bir projem yok
Olanlara da kızıyorum.




Son olarak Takipçilerinize ne söylemek istersiniz?

Onlar olmasaydı, twitterin anlamı olmazdı. Onlarsız ne RTyaparimAbi olurdu, nede Abinin_yeri.
Tanıdığım o kadar kaliteli insanlar olduki, iyiki twitter var iyiki takipçilerim var dedim.
Takipçilerimin hoşnut olacağı en güzel tivitleri onlar için menü olarak sunmaya çalışıyor ve herkesi selamlıyorum.









Facebook safyamı ziyaret etmek için Tıklayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder