9 Ağustos 2012 Perşembe

İbrahim Berk YAMAN ile özel röportaj - Enes ÖZDEMİR




İbrahim Berk YAMAN Twitter'in En iyi Tweet yazanların biri. Aynı zamanda da Radyo Aktivitenin sahiplerinden ve program yapımcısı. Kendisiyle kendi dünyasından konuştuk. 



İbrahim Berk kimdir, ne iş yapar?  Bize biraz kendizi anlatır mısınız ?

İ.Berk YAMAN, 01.01.1991 doğumlu, Marmara Gazetecilik mezunu, yazar ve radyocu özelliğiyle tanınan, egosu nam salmış biridir.

Twitter hesabını ne zaman açtınız ve neden twitter acma geregi duydunuz?
Ben aslında 2008'de açtım Twitter'ımı. Kimse bilmezdi o dönemler. Türkiye'den çok fazla insan da yoktu. Hatta benim karşılaştığım kimse yoktu. Ashley Tisdale'le falan mentionlaşıyorduk öyle masumane. Kişisel takılıyordum, miniblog mantığım yoktu. O dönemler sosyal medyada, benim değimimle sanal sosyalitede, bir iddiamda yoktu. Takılmıyordum çok fazla. Geçtiğimiz 1 yıl içerisinde çok fazla takıldım
sosyal medyada. Önce Tumblr blogumla girdim, daha sonra da Twitter maceram başladı. Yaklaşık 7-8 ay önce Twitter hesabımı miniblog mantığına çevirdim. @voxventi'nin de büyük çabalarıyla; ama çekemeyenlerim çok olacak sanırım ki, o hesabım hacklendi. 2-3 ay önce yeni hesabım @pibilolero'yla kaldığım yerden, hatta daha güçlü şekilde yoluma devam ediyorum.
Yine de öyle çok fenomenlik sevdam yoktur. Maksat, blogumda yazılarımı okuyan insanlar, kısa cümlelerimi de okusun.

Twitter’da çok iyi bir takipçi kitlesine ulaşmış durumdasınız insanlar yazdıklarınızı yakından takip ediyor aynı zamanda da paylaşmak bu ilgi ve alaka sizde nasıl bir duygu oluşturuyor?

Tabi ki insanın okunduğunu, paylaşıldığını bilmesi çok hoş bir duygu; ama bununla başa çıkabilmek çok zor. Maalesef günümüzde çok okunan herkes bir havalanıyor, kendini bir şey sanmaya başlıyor. Bunlara gerek yok. İnsanın kendini bir şey sanması için, önce gerçekten bir şey olması gerek. Az önce egomdan bahsetmiştim, şimdi bu yazdığımı okuyanlar "Adam hem egoluyum diyor hem böyle diyor" diyecektir
Onlar da şunu bilsinler ki, benim egom ne kibirle alakalı, ne de havalanmakla. Bugüne kadar kimseye kibirli davranıp, kalbini kırmamışımdır. Benim egom, kendimi ezdirmememi sağlayan bir egodur sadece.
Onun dışında özetle; okunmak, paylaşılmak çok güzel bir duygu. İnsanı daha çok yazmaya motive ediyor.

Siz RadyoAktivite.net de Program sunmaktasınız Bu programınız sosyal medyada en çok dinlenen programlar arasında insanların sizin yazılarınızı takip ettigi gibi sizin radyo programınızıda yakından takip ediyor bu nasıl bir duygu oluşturmaktadır sizde?

Bu da çok güzel bir duygu. Zaten yazılarımın okunmasıyla, programımızın dinlenmesi birbirinden çok farklı şeyler. Yazılarımı okuyup bırakıyorlar, her ne kadar olumlu yorumlarla geri dönüşler çok olsa da, etkileşim olmuyor. Radyo programındaysa önemli olan etkileşim. Her zaman belirttiğim gibi, biz bir aile gibiyiz. Hep birlikte konuşuyoruz. Bütün dinleyicilerimizi seviyorum.

Biraz daha sizi tanıyalım yapmayı sevdiginiz seyler nelerdir, nelerden hoslanırsınız bunların yanı sıra hobileriniz nelerdir?

Benim aslında öyle hobilerim yoktur. Hayatımda hiçbir zaman "en" kavramlarım olmadı, "En iyisi benim" dışında; ama yapmaktan zevk aldığım şeyler var tabi ki. Oturup düşünmeyi çok severim mesela. Bazen düşünürken, saatler geçiyor, sonradan fark ediyorum. Onun dışında, yazmayı, okumayı, müzik dinlemeyi ve film izlemeyi çok severim. Güzel kadınları seyretmek de vazgeçilmezlerimdendir.

Yazmayı seven ve okumayada bayılan birisiniz ileride bir kitap yazmayı düşünüyor musunuz?

Şuan zaten yazmakta olduğum 3 tane kitap projem var. Bir tanesinin üstüne ağırlık vermiş durumdayım; ama ramazan dolayısıyla bir mola durumu hakim. Oruçluyken kafam yerinde olmadığı için yazamıyorum. Blogumda da bunun müjdesini vermiştim. Daha önce hiç yazılmamış bir konuda, bilim kurgu romanı yazıyorum. Kısmetse yakın zamanda çıkar.

Yazmakta olan Kitaplarınız hakkında takipcilerinize biraz bilgi verebilir misiniz?

Bir tanesi bahsettiğim gibi bir bilim kurgu romanı. Diğeri şiirlerimin içinde olduğu bir toplama şiir kitabı. Diğeriyse, kafa açacak saçmalıklarla dolu, eğlenceli bir kitap olacak. Sıkı takipçilerim iyi bilirler, iyi saçmalarım.

Röportajımıza Katıldığınız için teşekkür ediyorum. Son olarak çok kıymetli takipcilerinize ne söylemek istersiniz?

Bütün takipçilerime buradan kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum. Aşk ve sevgiyle kalsınlar. Her zaman iyilik üstüne kurulu bir hayatları olsun. Kimsenin kalbini kırmaya değmez. Mümkün olduğunca, mutlu etmek üstüne kursunlar hayatlarını. Sevgiler...











Facebook safyamı ziyaret etmek için Tıklayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder